۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
مهار تورم و رشد تولید
افزایش میزان نشت‌یابی
افزایش میزان نشت‌یابی شبکه و خطوط گازرسانی در استان خراسان شمالی
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی با اشاره به آمار نشت‌یابی شبکه و خطوط گازرسانی در استان، گفت: رقم نشت‌یابی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 5 درصدی همراه بوده است.

 مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی با اشاره به آمار نشت‌یابی شبکه و خطوط گازرسانی در استان، گفت: رقم نشت‌یابی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 5 درصدی همراه بوده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز خراسان شمالی، سیدمحمود هاشمی مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی با بیان این‌که در سال 1401، بیش از8 هزار و 760 کیلومتر شبکه و خطوط گازرسانی در استان خراسان شمالی مورد نشت‌یابی قرار گرفته است، اظهار کرد: در این

بررسی‌ها 320 مورد نشت زمینی و همچنین تعداد 20 هزار 522 مورد نشت از اتصالات علمک کشف و گزارش گردید که میانگین زمان کشف تا رفع نشت زمینی در مقایسه با دوره گذشته بیش از 14درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی تصریح کرد: در سال جاری تعداد 506 مورد از انواع ایستگاه تقلیل فشار سطح استان مورد نشت یابی قرار گرفته است که حاصل آن کشف تعداد 851 مورد نشتی بوده است و در سال گذشته 482 مورد بوده و تعداد نشت های کشف شده آن سال هزار و 221 مورد بوده است که در مقایسه با دوره گذشته سال قبل و علیرغم افزایش 5 درصدی  تعداد ایستگاه های نشت یابی شده به نسبت دوره گذشته، تعداد نشتی های درجه 1 کشف شده  در ایستگاهها کاهشی 30 درصدی را داشته است.

هاشمی در بخش دیگیری از سخنان خود گفت: در سال جاری حدود 50 مورد بازرسی از پیمانها و پروژه های واحدهای بهره برداری و امور مهندسی انجام شده که بر اساس چک لیستهای کمی تهیه شده در هر بازدید میانگین امتیازات دریافتی کیفیت اجرای پیمانها و پروژه ها نسبت به سال گذشته 15 درصد و نسبت به سال 98 (اولین دوره بازرسی جامع بر اساس چک لیستهای کمی) 60 درصد بهبود را شاهد بوده و به امتیاز میانگین 80 از 100 رسیده است.

در سال 1401 با بازدید ها و پیگیریهای صورت گرفته افت ولتاژ شبکه های تغذیه و توزیع در سطح شهر بجنورد که در سنوات گذشته گزارش گردیده بود ، با بررسی نزدیک به 20 هزار علمک در سطح شهر با همراهی واحد بهره برداری و نیز استفاه از تجهیزات ارزیابی غیر مستقیم شبکه از جمله تجهیز PCMX در اختیار واحد بازرسی فنی، موارد دارای نشت الکتریکی شناسایی و رفع گردیده و در محدوده استانداردی قرار گرفت.

همچنین 50 مورد از 80 مورد اقدامات و پروژه های بهبود شناسایی توسط واحد بازرسی فنی در حوزه حفاظت کاتدیک از سال گذشته و در سال جاری ، با پیگیرهای بعمل آمده این واحد از واحد های مرتبط در سال جاری اجرایی گردید.

در سال 1401 بازرسیهای روتین از ایستگاههای تقلیل فشار از جمله بازرسیهای مرتبط با نمونه گیرهای سیال گرمکنها ، بازگشایی هیتر ها و ضخامت سنجی از کویل هیتر و سایر قسمتهای ایستگاهها به انجام رسید.

در سال جاری بالغ بر 200 مورد بازرسی کالا در سطح استان و خارج از استان به انجام رسید.
 
 
تاریخ:
1401/12/27
تعداد بازدید:
413
منبع:
مهار تورم و رشد تولید
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به شركت گاز خراسان شمالي ميباشد.
Powered by DorsaPortal